Geoblog.pl    mariopollo    Podróże    W 70 dni dookoła Azji    Podsumowanie

Podsumowanie

Malezja
Malezja, Kuala Lumpur

Powstała niemała przerwa w mojej relacji. Dokładnie od 6. listopada do 4. grudnia nie byłem w stanie napisać czegokolwiek. Luke tą obiecał wypełnić Jacek opisując naszą wspaniałą podróż po Tajlandii i Laosie.
Czekamy więc...już prawie rok.

Ciąg dalszy

4 grudnia pożegnałem swoją "grupę". O 1.30 Jacek z Ola odlecieli Emiratami do Dusseldorfu, a o 5.00 Kasia z Magdą Aerosvitem do Warszawy.
Ja o 7.00 miałem samolot Air Asia do Hat Yai. O 9.30 byłem na miejscu. Czekała mnie jeszcze długa droga do Kuala Lumpur. Postanowiłem wypróbować inny sposób przekroczenia granicy z Malezją. Wsiadłem w autobus do Padang Besar. Przeszedłem granicę i kilometrowym pasem "ziemi niczyjej" dotarłem do miasta. Tam dowiedziałem się, ze nie ma żadnego autobusu do Georgetown. Została mi taxi do Kangsar (24 RM, 1 godz.), stamtąd autobusem dojechałem do celu. Następnym razem na pewno wybiorę sprawdzony już nie raz sposób - pociąg z Hat Yai do Butterworth.

W Georgetown zamieszkałem w obskurnym hinduskim hoteliku. Następnego dnia wsiadłem w autobus do Kuala Lumpur i tam przekonałem się co oznacza pora deszczowa w Malezji - padało nieustannie przez dwa dni aż do mojego wylotu.

7. grudnia poleciałem do Colombo na Sri Lance. Linie lotnicze Srilankan "fundnęły" mi bezpłatny nocleg w ***hotelu w Negombo. Nie był on dla mnie tak do końca gratis, bowiem w pokoju hotelowym zostawiłem MP3, a żebym nie wyszedł na sknerę dołożyłem jeszcze zestaw baterii:))). Ktoś na pewno się ucieszył.
Zorientowałem się dopiero na lotnisku przy odprawie. Cóż i tak dobrze, ze nie miałem tam zgranych zdjęć, bo tego chyba bym nie przeżył.
W sobotę o 13.00 wyleciałem do Frankfurtu, po 10 godzinach lotu przesiadłem się na Lufthansę do Katowic i tak 0 23.30 wylądowałem na polskiej ziemi.